perkara yang anda tidak tahu tentang HANDPHONE..

                                                                         assalamualaikum...

tibalah masanya untuk aku post entry baru..hehehe..actually, i didn't have any idea to write..but then i found this article posted by VF's member. and i would like to share it to you. =)

   sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua phone adalah 112. kalau masa tu korang berada dalam kecemasan atau pun handphone tiada SIGNAL, korang boleh terus dail no tu. dan ia nya juga boleh di dail bila handphone korang berada dalam 'KEYPAD LOCK'.


 handphone ada hidden batery power?? maybe ramai yang tak tau, kalau yang dah tau tu bagus la..ye, walaupon korang dah kehabisan bateri, tapi ia still boleh digunakan lagi bila ada kecemasan. tapi ini hanya untuk NOKIA sahaja. ( tak tau la kalau handphone lain ada ke tak . hehe ) caranya adalah dengan menekan '*3370#'. 


 handphone kene curi? confirm kita akan susah hati punya ! korang boleh deactivate handphone tu dengan menekan *#06# dan 15 nombor siri handphone korang akan muncul di skrin. Simpan nombor siri tu di tempat yang selamat. lepas tu korang boleh hubungi pusat servis handphone dan berikan nombor siri tu. sistem handphone korang akan di kunci yang mana pencuri tersebut tidak boleh menggunakannya  walaupun pencuri tu menggantikan sim card yang sedia ada dengan yang baru. hah ! padan muka pencuri tu !  




                                                                                                                             

No comments:

let's exchange link !